Vanwege de te verwachten hoge temperaturen aanstaande zaterdag 30 mei is dinsdagavond, in overleg met de zorg, de gemeente en overige betrokkenen, door het bestuur van het Drenthe Loopfestijn besloten om de hele marathon van het programma te schrappen. We vinden het onverantwoord om lopers 42 kilometer te laten lopen bij hoge temperaturen en de zorg kan dan de problemen die kunnen ontstaan niet aan. Ook gezien de gebeurtenissen bij wedstrijden de afgelopen weken. De overige afstanden vinden op de geplande tijden plaats.

Het was een moeilijke beslissing maar we konden niet langer wachten, ook in verband met de te nemen maatregelen.
We richten ons nu op de overige afstanden om die zo goed en veilig mogelijk te laten verlopen.

Alle mensen die ingeschreven hebben krijgen vandaag persoonlijk bericht via email. En voor de mensen die voor de hele marathon hebben ingeschreven worden alternatieven geboden.

Nader bericht volgt.